Suka blog AisyahAzman?

Monday, December 30, 2013

Hobi aku?

//Assalamualaikum and hello guys\\

Hai orang utaghaa, hai orang selatan, hai orang timur, hai orang barat, hai Malaysia, hai dunia!
Tibalah masa untuk kita berceloteh tak sudah. Sila fokus pada tajuk. Hari ni aku nak cerita pasal hobi. Semua orang mestilah ada hobi and minat masing-masing including me. Whoa! Daebak kau Aisyah sebab ada hobi! 

Ada orang yang hobinya makan, tidur, tengok TV sampai tertidur, makan lagi, tidur lagi haa memang tak ke mana hobinya. Tapi aku ? Aku lain. Aku manusia yang paling banyak hobi! Tang mana banyaknya tak tau lah. Aku cukup kagum dengan anybody yang suka collect something. Contohnya, kumpul setem sampai bertingkat-tingkat, kumpul koleksi duit lama hingga terkini sampai muntah-muntah, kumpul jam tangan jam dinding jam kaki and macam-macam lagi lah kan. 

Bila aku kagum dengan orang yang suka kumpul itu dan ini, bermakna aku kagum juga dengan diri aku sendiri. Tu lah point aku. -.- Haprak. Siapa yang obses kumpul itu dan ini, meh kita high five sebab kita geng! *kembangkan hidung* Aku suka kumpul........ BROOCH ! Yeah ! Absolutely yes ! BROOCH ! BROOCH and BROOCH ! Siapa suka ?! 

Kalau aku pergi jalan-jalan tak kiralah dengan siapa sekali pun, even kat mana sekali pun, tolong lah alihkan pandangan aku bila kau kau kau and kau ternampak ada jualan brooch yang liplapliplap. Kalau aku nampak, memang habis aku gigit semua brooch tu.

Pelik ke hobi aku? Taklah kan? Its an ordinary hobby. Maybe. 
By the way, please scroll down. Aku nak tunjuk koleksi brooch aku yang tak seberapa and tak semahal mana juga tak se gah korang punya. Aku lagi suka beli brooch yang murah-murah sebab kalau kita pandai jaga, In Shaa Allah bertahan lama. Tapi kalau brooch satu seratus hingged lepas tu main baling-baling memang hari ni beli, esok dah hancur. Tak gitu kau ? 

Tu diaaaaa aku punye koleksi. Separuh koleksi. Tak semua. Yang mana aku rasa okay je aku dok snap. hehe. Ikut turutan yang begitu tertib. Dari panjang berjuntai-juntai hingga yang paling pendek sependek yang mungkin. 

Bagi aku, tak kisahlah brooch pendek ke berjuntai-juntai ke semua ada kegunaannya. 

Brooch pendek/yang biasa::

//Pakai time nak pergi pasar ikan, ayam dan sebagainya.
//Pakai time pergi kedai atau pekan atau yang seangkatan dengannya.
//Pakai time pergi kelas. 

Brooch panjang gilagila::

//Pakai time ada event besar-besar atau gah-gah.
//Pakai time pergi photoshoot mengikut kesesuaian ececeh.
//Pakai time memerlukan kemeriahan dalam jiwa dan raga. erk?

Kalau brooch macam ni pula boleh digunakan untuk buat hiasan atas bahu kiri kanan. Kalau nak tambah ala-ala hiasan kat tepi kepala pun okey juga kot. haha. Lain orang lain minatnya ceh. Ikut suka korang lah. Asalkan jangan lah pakai kat kiri kanan bahu, lepas tu dok letak kat atas kepala, lepas tu tepek satu lagi bunga kat tengkuk pula. Itu memang kau nak membadutkan diri kau. haha. 

Ni contoh brooch dok letak kat kepala. 

Ni pula kalau letak kat tepi bahu

Macam ni lah rupanya kalau letak kat leher. 

Kat atas tu semua contoh semata-mata. Idea untuk korang tang mana nak letak brooch bersesuaian. 

By the way, apa hobi korang? Kalau aku dok suka kumpul brooch, korang amacam? Mesti lagi gah gituuu haa. hehe. Okey got to go. 

With love,
AisyahAzman










No comments:

Post a Comment

komen sini thanks dearies:)