Suka blog AisyahAzman?

Sunday, June 8, 2014

colour blocking dari zaman ke zaman gitewww.

//Assalamualaikum\\

Taip selaju mungkin seperti godzilla di belakang ingin menerkam sebab mata dah semakin tak bermaya. Almaklum dah tengah malam derr. *Taip sambil tutup mata* -____-
Hari ni aku nak bercakap sikit pasai colour blocking. Colour blocking? Why? Why? Why colour? Why blocking? idea dah lari terkedek-kedek tinggalkan kau ke syah sampai dah takde tajuk lain nak berceloteh kat keyboard ni haaa. Adehhhh.

Meh sini aku nak cakap.

Dedulu masa zaman aku kekecik, colour blocking ni semua takda siapaaa pon sukaaa. Aku nak cerita ni masa aku form One tahun 2008 dulu *kau kira aku dah tua mana sekarang ni ea?!!*, aku beratur kat dalam dewan makan *dedulu dok seramaaa*, tetiba ada sorang kakak omey omey gilosssss panggil aku. Terperanjat aku tetiba ada senior panggil. Nih, lutot ketaq habehhhhh ni. 

Our conversation:
Senior omey: Awak Aisyah ea? 
Junior cantik comel ayu sopan lembut gemalai: Ya saya. Keeee keee napa kak? *lutot gigil wei*
Senior omey: Tak. Nak tanya je. Masa sekolah rendah dulu suka pakai macam ni ea? 
Junior cantik comel ayu lembut gemalai gojesssss: Macam mana? Kenapa? *muka mintak penampar*
Senior omey: Dok pakai gini lah. Tudung merah baju purple. Kenapa macam ni? Mantul sangat. kahkahkah. PurRed agak nyaaaa ea? 
Junior cantik comel ayu lembut gemalai gojesssss telinga keluar asap: erkkk? -,- *Allah sayang aku sebab tu Allah uji kesabaran aku yang dah nak meletup ni.*

Deep!

Start dari hari tu sampai 4 5 tahun lepas tu, aku kalau nak pergi mana mana mesti makan masa yang lama gila semata mata nak cari tudung dengan baju yang sedondon sewarna setema setenggelam tak mantul mantul.

Macam ni haaa! Biar gambar berbicara dengan penuh kejujuran. eh?

from top to toe, semua hijau you know! se colour ajo. Orang tangok aku macam orang tengok pokok kelapa berjalan tauuuu. Kenapa pokok kelapa? Sebab aku tinggi bagaikan pepohon itu. hehe. 

Sudah terang tak payah sibuk nak disuluh, aku dan pokok bagaikan kembar dibelah belah. 
Hijauness katekoooooo. 

Sebab apa aku macam tu? Sebab teguran yang sangat deep pada suatu zaman kanak kanak dahulu kala. Homaihhh!

Dannnnnnnnnnnn......

Segala galanya pasti berubah. 
Sekarang dok zaman yang pakai tudung lain, baju lain, kain bendera Malaysia, kasut colourful, stoking pelangi. Habak mai kenapa jadi gitewww? Trend. Maybe. 
Tapi aku memula nya takut bak hang nak pakai baju kain tudung stoking kasut jadi warna bendera Malaysia. Fobia wo! 

Namun begitu,
Aku menggagahkan diriku yang sememangnya gagah perkasa membuktikan bahawa aku berani mengenakan pemakaian yang lain dari lain. Eh? 

Meh sini kau tengok aku yang bercolour blocking kemain berani sekarang.


Merah hijau itu apa? Makcik sebelah tengok aku semacam. Agak kenapa dalam tototoilet pon nak berselfie? Trend. Baru RARE lah makcik!

See. Acah acah candid. Combination of ChocoPink gitewww jah.

Tang ni baru dapat bezakan aku dengan pepohon menghijau. Tak gitu? 

Semuanyaaa gambar lama berzaman zaman.
Takde motif pon cerita aku ni. Sekadar berkongsi pengalaman and lihatlah aku sekarang seorang yang sangat berani! Aku yang dulu bukanlah yang sekarang. Dulu skema sekarang tak skema. krikk krikk krikk krikk toing toing toing *cengkerik lompatlompat*

Katakata Tulus Ikhlas dari AisyahAzman::
Kita kena berani buat something selagi benda tu tak salah and tak memalukan diri kita. Pahe idok? Teguran dari orang? Accept it wisely gitewwwww.

With love,
AisyahAzman.

6 comments:

  1. Kalau Fisha lagi comel lah pakai sedondon daripada pakai macam rainbow tu, tak tahu kenapa pakai warna-warni tu tetiba jadi trend. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. ikut cara pemakaian orang tu kot. zaman dah berubahhhh eceh~ ekeke.

      Delete
  2. pakai pakaian yg warna blocking nie mmg cantik. sy suka je tp kena pandai gak pilih colour agar tak nampak over sgt ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol betol. kadang kadang nak pilih colour blocking pon takot jugak. takot bile jalanjalan, semua org attract kat kitaaa sorang. maluu jadiknyaaa. haha. :D

      Delete
  3. kita tgk juga pakaian tu,kalau warna tak terang selamat,yg colour blocking ni kurang sikit..bila teringatkn fesyen kita dulu2 rasa nak gelak..hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnnn. mase zaman baru nak up, macam macam jenis gaya kita buat. hahaha.

      Delete

komen sini thanks dearies:)