Suka blog AisyahAzman?

Sunday, August 3, 2014

Feeling raya? How?

//Assalamualaikum and hello guys\\

"Yeeeehaaaa! Raya!"
Yeah, itu katakata ku sewaktu aku masih mentah baru nak up konon konon beriya menyambut raya.
Bajet bajet puasa penuh sentiasa.

Well. Nama pun budak budak. Suka kemain.
Sebab utama, nak kumpul duit raya beratus ratusan haa ada juga yang cecah beribuan sampai tak boleh tutup kotak harta karun gitewww.
Masa tu lah rasa kaya sekejap.

Sekarang?
Aku dah tuaaa. Tua? Oh yaaa. Bakal berumur 20 tahun depan.
Memang terasa dah tua. Dah mula sakit pinggang, lenguh sana sini, sakit itu ini.
Memang padan lah dengan ''TUA''. Raya pun tak rasa apa dah.
Sebab utama? Sebab dah tak dapat kumpul duit raya beriya iya macam dulu.
Mak cik pak cik tengok kau pun sebelah mata.
Rezeki kau lah kalau diorang bagi duit raya kat kau.
Sampai sujud syukur agaknya korang masa tu eak?
Ada ke yang buat?

Berbalik pada raya, ya aku tau aku lambat wish.Genap seminggu raya okey leteuwww.
Selamat Hari Raya semua rakyat jelata di Malaysia negara tercinta mahupun di mana jua berada oh macam di perantauan lagaknya.
Ke mana raya kau bro? Ke kampung? Ke bandar? Ke pelusuk manakah kau?

Meh share dengan eden.
Mana tau kau beraya kat kampung yang sama dengan aku.
Mana tau rupanya aku sedare kau.
Mana tau rupanya duit raya kau yang jatuh kat depan rumah aku.
Mana tau kau lah orang yang main mercun bola sepak sampai segala serpihan mercun je yang berteraburan atas bumbung rumah aku.
Mana tau mana tau mana tau mana tau mana tau ulang sampai muntah.

Gambar raya? Nanti nanti lah yaaa.
Rajin belum sampai dalam diri.
Malas tahap jatuh bangunan tingkat 66 nak upload gambar.

KataKata Ikhlas daripada AisyahAzman::
Raya raya le jugek. Jangan dok membazir okey geng?
Jangan meriah sangat. Ingatlah saudara kita kat Gaza yang tengah bermati-matian mempertahankan islam.
Pesanan untuk kau aku dan kita semua. Chill. Sekian.

With Love,
AisyahAzman.


2 comments:

  1. Duit rayaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu awak kawen dah ada anak dua baru echa bagi duit raya kat anak awak terus. kahkah.

      Delete

komen sini thanks dearies:)