Suka blog AisyahAzman?

Friday, August 15, 2014

Ukhuwah jangan diabaikan please!

//Assalamualaikum and hello guys\\

Semua orang ada kawan, teman, sahabat, kekasih, geng, band segalanya.

Aku taknak cerita pasal semua tu tapi aku nak cerita pasal ukhuwah. 
Ya. Ukhuwah. 
Jalinan ikatan antara seseorang dengan seseorang atau beberapa orang yang lain. 
Tu maksud ikut kepala aku sendiri. 

Ukhuwah mengajar kita erti pengorbanan.

Betul tak? 
Bagi aku ukhuwah penting dalam hidup kitaaa. 
Sebab tanpa ukhuwah dengan sesiapa baik kita duduk dalam gua lepas tu tutup pintu gua dengan batu besar gedabak lepas tu tutup hati daripada ingin berkawan dengan sesiapa. Deal kau mampu? 

Pentingnya hati kawan kawan or sesiapa yang ada ikatan dengan kita untuk dijaga. 
Dijaga daripada terasa, makan dalam, sentap segala rasa yang buruk dengan kita.
Sebab tu lah sesuatu ukhuwah memerlukan pengorbanan. 
Seperti aku yang suka berkorban eceh boleh pergi jauh lah Aisyah. 

Aku mengaku aku sayang kawan kawan aku. 
Ni lah motif ukhuwah yang aku nak ceritakan.

Seringkas-ringkas entry yang aku taip dengan maksud yang tersirat.
Sungguh tersirat. Kalau kau faham, aku tabik dengan kau. *kening ke dahi dua kali*

Thanks for reading this entry :)

KataKata Tulus Ikhlas daripada AisyahAzman::
Ukhuwah fillah abadan abada.
Hablu minallah wa hablu minannas.
Ukhuwah muhimmu ladal insan.
Love ukhuwah, Love usrah.
Pengorbanan yang kau lakukan akan mendapat ganjaran besar daripadaNya.
With love,
AisyahAzman.

No comments:

Post a Comment

komen sini thanks dearies:)