Suka blog AisyahAzman?

Tuesday, December 2, 2014

Asrama. Rindunyaaa.

//Assalamualaikum and hello guys\\

Sempat lagi kot nak cakap Welcome December!

Sedar atau tidak adik adik dah nak naik sekolah dah.
Tahniah! 

Dedulu aku kemain malas bila dah tau nak naik sekolah ni. 
Lagi-lagi stay at hostel. 
Fuh lagi tak boleh kata apa. Malas mendadak terus level paling high.
Nak kena kemas itu ini make sure semua cukup kalau tak nanti mak marah sebab dekat sploh kali ulang alik beli barang itu ini. Dari form one sampai ke form six, tu lah habit aku.
Tapi itu dulu. Lagi sekali ulang, DULU.

Keadaan katil aku masa kat asrama. Oren semuanya? Sebab memang favourite aku. Rindu.
Cepatnya masa berlalu. 
Aku rindu asrama. Aku rindu. Aku rindu. 
Akak abang adik adik yang pernah stay at hostel confirm dapat rasa apa yang aku rasa.
Walau hati keras macam mana sekali pun confirm ada rasa 0.01% paling minima rindu asrama.

Adik adik yang bakal masuk asrama/hostel atau nickname HOSTJAIL disebabkan tawaran or kerelaan, jangan gerun atau takut dengan asrama hokey?
Kadangkadang ada certain budak yang takut nak masuk asrama sebab buli, hantu, buli, hantu, buli, hantu. 
Well, itu isu normal. 
But do you realize that hostel banyak gila moment indah yang akan korang ingat selagi korang tak ditakdirkan nyanyuk.

Jangan pernah menyesal stay at hostel. As you can learn everysingle thing. especially about BERDIKARI.

Daripada kau tak pandai basuh baju manual (guna tenaga dan tangan) sambil nyanyi lagu mewangi, kau akan jadikan tu hobi kau bila kau stay at hostel.

Daripada kau tak pandai iron baju sendiri, kau akan iron baju sampai terbakar segala bila kau stay at hostel. And kau akan belajar bahawasanya tracksuit pun kena iron.

Daripada kau tak pandai string kan cadar sampai semut lalu pun kau tepis, kau akan pandai string kan cadar sampai hati kau berkobar kobar rasa nak string kan cadar katil sebelah kalau berselerak bila kau stay at hostel.

Daripada kau tak pandai jaga diri sendiri bila kau sakit segala, kau akan rasa macam mana nak uruskan diri time kau sakit bila kau stay at hostel.

Daripada kau tak pernah nampak orang yang kena histeria, In Shaa Allah kau akan nampak orang tu meronta ronta histeria lagi best dia tatap mata kau sambil jerit jerit hehe. 

Banyak lagi sebenarnya kelebihan bila stay at hostel. Nak tau lagi? Stay lah at hostel. Banyak benda baru yang kau akan belajar. Kau akan pro dalam segala hal. Atau kau akan rasa acah acah pro dalam segala kerja. Itu perkara biasa.
Till then. Ni basic story je. Nanti aku sambung lagi. :)

With Love,
AisyahAzman.




2 comments:

  1. Wah semua orange akak! Bagi saya yang sekolah agama, part paling seronok sekali bila duduk asrama bila orang luar panggil untuk baca Al-Quran untuk orang meninggal. Bukan selalu dapat pengalaman macam tu hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. minat orange colour dari kecik. haa betul betul. sekolah agama akak pun selalu buat macamtu. pengalaman pelbagai masa tu :)

      Delete

komen sini thanks dearies:)