Suka blog AisyahAzman?

Thursday, April 2, 2015

Instagram. Warning and begging.

Assalamualaikum and hi you alls.

Nowadays, sedia maklum memang stegrem (Instagram) dah jadi satu laman sosial yang femes or trending jugalah kot.
Aku pun suka login stegrem sebab aku suka tengok kepelbagaian gambar kreatif rakyat Malaysia, photographer yang berbakat A+ punya, iols bangga iols bangga. Tepuk tangan.

So ya *tengok tajuk*.
Aku tak faham pula pesen manusia macam ni?
Apa yang dikejar aku pun tak reti nak explain. Aku yang buntu.
Sebab aku serabut.
Bila login stegrem sesaje nak tengok gambar gambar idola idola iols, mesti akan jumpa "followback please" kat mana mana gambar.
Terus hilang mood satu hari satu malam sampaikan nak tidur pun nampak lagi ayat tu peh peh teruk betul.

Yang paling kenot go jauh, bila buka stegrem orang lain sebab nak follow tibatiba ada pula warning kat bio dia
"unfollow? i will kill you!"
"unfollow? BLOCKED! SORRY"
"unfollow detected and how dare you unfollower so do you think who you are bla bla bla"
Pengsan. Terus matikan niat nak follow stegrem manusia macamtu sebab seghiau pula ayat dia, mesti kaki maki kaki pukul ish terus fikir negatif. bencik. -_-

Dan aku taknak terkena ayat yang bukan bukan tu telah pun terkena.
Paling tak tahan, iols gelak sepatah dua sebab ayat dia kat gambar aku macam ni "sis, follow pleaseeeeeeeeee sis. if u follow me, i will follow you back. please sis" k aku baca lepastu aku tak endahkan.
Lepastu tak sampai sejam, orang yang sama komen kat gambar aku yang lain pula, "please follow me sis. hopefully sis. pleaseeeeeeeeeeeee thankyou". Sesak nafas. Terus delete gambaq.
Hahahahahaha adik, janganlah buat macam ni kat stegrem orang lain adik oi!

Boleh tahan lagi kalau instashop nak promote bisnes diorang, tapi yang tak tahan part minta follow lepastu ada ayat warning bagai seram aku seram.

Macam manalah perasaan retis retis sebab lagi pelbagai komen and ayat iyang dorang dapat.
Haha stegrem oh stegrem.

3 comments:

  1. tu la pasal entah hape2 kan kat IG. menyampah & tak faham perangai manusia.

    ReplyDelete
  2. dahsatt betul mcm ni punya orang..hihihi :)

    ReplyDelete
  3. Salam, feel you ':)
    malaih dah nak follow kalo cenggitu,
    kalau satu hari nanti depa dok post gambaq tak elok kan,
    nak unfollow balik takut hehe

    ReplyDelete

komen sini thanks dearies:)